Експерти громадської організації «Центр Доброчин» продовжують роботу над реформуванням освітньої галузі в Деснянській ТГ Чернігівської області.
Питання «Чи можлива оптимізація шкільної мережі для реформування системи освіти в Деснянській ТГ?» вже не актуально. На порядку дня питання «Як найбільш ефективно організувати та провести реформування системи освіти в громаді». Саме таким є висновок більшості учасників зустрічі, яка пройшла 21 грудня 2020 року в Деснянській селищній територіальній громаді.
Цього разу учасниками зустрічі стала керівна ланка освітніх закладів територіальної громади. Питання розглядалися доволі складні і неоднозначні.
Спочатку акцентували на тому, що повноваження громад у сфері освіти потребують законодавчого врегулювання і обсяги освітньої субвенції на 2021 рік не відповідають діючій формулі.
Також учасники активно шукали відповіді на такі питання щодо формування освітніх просторів громад:
- А що ж насправді найбільше впливає на якість шкільної освіти?
- Що зробити, щоб ця якість зросла?
- Куди прикласти зусилля чи вкласти кошти насамперед?
- І чи взагалі можна вплинути на якість освіти в окремій територіальній громаді?
Практично кожний керівник навчального закладу знаходив потрібні йому відповіді. Ще над більшим виникла потреба поміркувати. Демографічна ситуація вказує, що кількість учнів не буде зростати, а навпаки погрожує значно зменшитися. Матеріально-технічна база застаріла і не може у всіх існуючих закладах задовольняти значно підвищені стандарти освіти. Учасники зустрічі погодилися, що потрібно вже зараз робити відповідні кроки, щоб освітянська галузь не пасла задніх.
Ефективна комунікація і залучення до реформування освіти насправді складні завдання, але вони є надзвичайно важливими для врахування інтересів всіх сторін і запобігання конфліктів в майбутньому.
Метою проекту “Захист інтересів громад через управління конфліктами”, що здійснюється Центром «Доброчин» за підтримки Програми МФВ «Демократична практика”, є участь громадян в проведенні реформ освіти та місцевого самоврядування.