По яким критеріям реформувати освітню мережу громади? – відповідь на це актуальне питання спільно шукали представники влади Сновської громади та експерти громадської організації «Центр Доброчин» під час зустрічі 03 грудня 2018 року.
На початку зустрічі учасники розглянули поточний стан освітньої мережі і склали чесну картину для самих себе. Експертами було проаналізовано масив даних стосовно демографічної ситуації, кількості учнів, результати ДПА, кадрове забезпечення, забезпечення шкільними автобусами та фінансування галузі.
Під час обговорення серед ключових критеріїв якості надання освітніх послуг опинились наступні:
- принцип дитино центризму
- вартість навчання 1 учня
- ЗНО, кількість вступників
- соціалізація учнів
- відсутність класу – комплекту
- кількість вчителів пенсіонерів
- середній вік педагогічного складу в громаді
Розглянули також які критерії важливі для інфраструктури, менеджерського вміння керівництва школи та галузеві для вчителів.
До процесу реформування освіти в громаді експерти Чернігівського Ресурсного центру з розвитку місцевої демократії (РЦ), який діє на базі ГО «Центр Доброчин», планують залучити всі зацікавлені сторони (мешканців громади, місцеву владу та вчителів) та враховувати регіональні особливості Сновської ОТГ. Адже головна мета реформування освітньої мережі – рівний доступ до якісної освіти.
За результатами спільної діяльності планується підготувати сценарій оптимізації освітньої мережі на основі аналізу даних. Для збору та аналізу даних використовувалась методологія, розроблена в рамках шведсько-українського проекту “Підтримка децентралізації в Україні”.
Метою проекту «Управління конфліктом в громадах для якісних змін», що здійснюється Центром «Доброчин» за підтримки Програми МФВ «Демократична практика”, є діалог і залучення громадян до участі в проведенні реформ освіти та місцевого самоврядування.