Миколаївщина: ефективність і прозорість місцевих бюджетів під контроль громад

DSC01629Організації громадянського суспільства в г Миколаєві, м Вознесенську, м Первомайську, села Добре Баштанського району, з села Покровка Очаківського району створили 7 партнерств. Як приклад, ГО «Вознесенська асоціація розвитку місцевої демократії» підписала договори про співпрацю з 6-ю місцевими організаціями громадянського суспільства.

Згідно розроблених стратегій 7 партнерств провели: 7 моніторингових досліджень і адвокаційних компаній з просування ефективності та відкритості бюджетного процесу міст Миколаєва, Вознесенська, Первомайська сіл Баштанського та Очаківського районів.

Спільним викликом 7-ми моніторингів стало те, що органи місцевого самоврядування (ОМС) міст та сіл нікому не відповіли з першого запиту про надання публічної інформації.

Так міські ОМС дали повну відповідь тільки з третього разу публічного резонансу в ЗМІ, депутатських запитів і круглих столів.

А сільські ОМС дали відповідь або в суді або після втручання районної адміністрації та компетентних органів. Так Покровський сільський голова дав відповідь лише по ходу розгляду судової скарги громадської організації в суді. А Добренський голова дозволила бухгалтеру громади презентувати на круглому столі витрати і надходження сільського бюджету лише після втручання Баштанської районної державної адміністрації.

Всі 7 партнерств в рамках адвокаційних компаній звернулися з вимогами до міських/сільських голів виправити порушень законодавства, що виявлені в моніторингу. Але нажаль відповідної реакції поки не отримали.

Тому майже всі апелювали до органів районної/обласної державної влади або до суду, прокуратури, поліції або державної фінансової інспекції.  І це допомогло налагодити більш конструктивний діалог між органами місцевого самоврядування та громадськими партнерствами.

Всі стали учасниками  «Партнерства за прозорі місцеві бюджети».

Підсумкова стаття о нас на http://frgn.mk.ua/?p=8769.

Досягнення компаній адвокасі грантерів конкурсу ФРММ на тему: «Солідарні дії об’єднань громадян та місцевого бізнесу для ефективних бюджетів Миколаївщини -2016»:

Громада  м. Вознесенську

  1. Результатом роботи ГО «Вознесенська асоціація розвитку місцевої демократії» (ГО ВАРМД) стане аудиторська перевірка виконавчих органів Вознесенської міської ради. Перевірку Державна фінансова інспекція України в Миколаївській області розпочне вже в першому кварталі 2017 року. У той же час на виконання рекомендацій попередніх аудитів ДФІ України в Миколаївській області, що збіглися з висновками моніторингових досліджень «Фонду розвитку м. Миколаєва» і громадської організації «Асоціація юристів «Правозахист», Миколаївський міський голова скасував два тендери.

У ході моніторингу ГО ВАРМД виявлено факти погашення заборгованості комунальних підприємств за енергоносії за рахунок коштів місцевого бюджету (1 млн. 300 тис. грн.); використання коштів Статутного фонду КП «Санітарна очистка міста» на виконання робіт, не передбачених статутом цього підприємства на загальну суму майже 2,5 млн. грн. Також стало відомо, що заступники міського голови, начальники управлінь та відділів встановили собі премії в розмірі 170-195%, а міське відділення МЧС отримало подвійне (із державного та місцевого бюджетів) фінансування в сумі 43,2 тис. грн. на придбання спецодягу. Завдяки зверненням ВАРМД знято грифи «Для службового користування» ще з 4-х матеріалів Генерального плану м. Вознесенська. Пост-реліз моніторингу на  http://frgn.mk.ua/?p=8390 . Підсумковий на http://frgn.mk.ua/?p=8693.

В продовження проекту громадська  «ВАРМД» у січні 2017 р. розпочала :

  • «Моніторинг використання програмно-цільового методу при формуванні бюджету м. Вознесенська на 2017 рік». Проведено аналіз бюджетних запитів головних розпорядників коштів. Далі буде здійснюватись моніторинг своєчасного розроблення та оприлюднення Паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання.
  • «Моніторинг здійснення електронних закупівель через сайт «Прозорро» Виконавчим комітетом Вознесенської міської ради та КП міста.

У відповідності до  статті 9  Закону України «Про публічні закупівлі» проведено аналіз 10 процедур е-закупівель при проведенні ремонту Центру надання адміністративних послуг та проведенні капітального ремонту доріг та тротуарів в м. Вознесенську.

  1. Результатом роботи вознесенського ОСН «Перлина гаю» стало оновлення інформації на сайті міськради. А надходження від пайових внесків у Вознесенську збільшилася в 2016 р в 2 рази. Реліз на http://frgn.mk.ua/?p=8673. Моніторинг виявив, що  у вересні 2016 року бюджет недоотримав від платників податків майже 9 тис. грн.. Розподіл коштів від пайової участі ведеться не кожен рік і не в повному обсязі. «Зокрема в 2013-2014 та 2016 роках коштів не надходило. А процедура у місті відсутня.

Пост-реліз моніторингу на http://frgn.mk.ua/?p=8383

Загалом, наслідком згаданих 2-х проектів стало те, що м. Вознесенськ у грудні 2016 року визнано одним з лідерів по індексу прозорості і участі городян серед 31 міст України. Це підтвердили результати моніторингуі, що провів Партнерство за прозорі місцеві бюджети при координації одеської ГО ВНО «Комітет виборців України.

Громада  м. Первомайську

  1. За пропозицією моніторингів БФ «Сарока» (м Первомайськ) http://frgn.mk.ua/?p=8639 комісія Миколаївської ОДА перевірила та адміністративно покарала чиновників місцевого управління освіти за виявлені порушення. Також органами поліції відкритті кримінальні справи. В Первомайську за рекомендаціями моніторингів у 2017 році буде впроваджена е- система прозорий бюджет (Продукт ГО «Ейдос).

Під час моніторингу, який проводив БФ «Сарока», було виявлено, що з 11 загальноосвітніх шкіл міста Первомайська 2 не мають благодійного фонду школи, а у всіх школах відсутні фонди класів. «Фінансово-облікова документація зазвичай ведеться батьками не правильно, що є чинником для виникнення корупційних дій»;

Реліз підсумкового круглого столу  на http://frgn.mk.ua/?p=8710 в тому числі з аналітичним документом що на http://www.frgn.mk.ua/wp-content/uploads/2017/01/Analit%20zap%20SAROKA.doc ;

Громади сіл Очаківського та Баштанського районів

  1. Результатом адвокаційної компанії сільській ГО «Кінбурнська громада» (село Покровка Очаківського району) стало надання сільською радою інформації про надходження і витрати бюджету села як результату судового позову громадської організації з сільською радою;

Для участі в засіданнях суду їм доводилося щоразу плисти з коси до Очакова і назад. Але справа варта заходу. З’ясувалося, що з 300 LED-ламп зовнішнього освітлення, закуплених за власний кошт Покровської сільської громади, робочими виявилися тільки 40, а на питання, чому ж не обміняли неробочі лампи на справні (LED-лампи повинні мати тривалий термін гарантії), пішов обескураживающий відповідь: «Просто при закупівлі не оформили необхідні документи». Погодьтеся, досить показовий приклад «ефективного» освоєння грошей місцевих бюджетів.

  1. Результатом адвокаційної компанії сільській ГО «Мрії збуваються» (с. Добре Баштанського району) стала презентація головним бухгалтером добренской сільської ради надходжень і витрат сільського бюджету на круглому столі за участю активу с. Добре і Баштанського району. Пост-реліз на http://frgn.mk.ua/?p=8479.

Моніторинг бюджетний процес с Добре за 2015 рік,  виявив, що згідно кошторису на придбання матеріалів на поточний ремонт вуличного освітлення в селах Новоєгорівка Добре було виділено 30 тис. грн. на невідомі вулиці. В подальшому це дозволило провести інвентаризацію вуличних ліхтарів. Окрім того, ГО «Мрії збуваються» виступила з ініціативою передбачити в бюджеті об’єднаної громади кошти на «бюджет участі», котрий, в свою чергу, дозволить вирішити нагальні проблеми її мешканців.

За результатами виборів 18 грудня 2016 р керівник проекту Лариса Фігура стала депутатом Баштанської об’єднаної громади (ОТГ) і має намір просувати прозорий місцевий бюджет в Баштанської ОТГ, відстоюючи інтереси рідного села Добре в об’єднання громад.

Миколаївська обласна громада

  1. Результатом адвокаційної компанії ГО «Всеукраїнське об’єднання« Незалежна спілка спортсменів»» з просування рекомендацій моніторингу стало рішення облради, що врахувало пропозиції громадського моніторингу щодо перерозподілу кошти обласного бюджету з ремонту адміністративних об’єктів на ремонт спортивних залів. Зокрема, виділено 8 300 000 грн. на проектну документацію і ремонт шахового клубу який знаходиться в будівлі, яка є пам’ятником архітектури. (раніш планувалось 300 000 на виготовлення проектної документації). Окрім того, почали виділятися кошти на харчування спортсменів, поїздки на змагання, придбання спортінвентаря. Пост-реліз моніторингу на http://frgn.mk.ua/?p=8642

Комісія ОДА перевіряє всі комунальні спортивні школи. Також органами поліції відкрито 2 кримінальних впровадження за фактами виявлених моніторингом. Пост-реліз проекту на http://frgn.mk.ua/?p=8738 ;

Громада м. Миколаєва

  1. За висновками моніторингового дослідження ГО «Асоціація юристів «Правозахист» стартувала адвокаційна компанія з підвищення прозорості бліку оплати за землю та їх надходжень. Так за рекомендацією моніторингу та вже звернулись до миколаївського міського голови з вимогою привести у відповідність до законодавства України пакет місцевих нормативно – правовових документів. Реліз за підсумками моніторингу http://frgn.mk.ua/?p=8572. Підсумковий реліз на http://frgn.mk.ua/?p=8706

 

 Прес-служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»  (ФРММ)

 Проект «Ефективність і прозорість місцевих бюджетів під контроль громад» реалізував ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» за підтримки NED (м. Вашингтон, США).

Поділитись Постом

Post Comment