Щодо оренди державного та комунального майна підприємцями–внутрішньо переміщеними особами

З метою підтримки економічної активності внутрішньо переміщених осіб, які покинули райони проведення АТО, доцільним є запровадити більш прийнятні та ефективні ставки оренди державного та комунального майна, яке буде використовуватися зазначеною категорією осіб для комерційних цілей.  Зазначене дозволить підвищити економічну активність переселенців та належних їм підприємств, зменшивши їх витрати на відновлення бізнесу, що, в свою чергу, сприятиме економічному розвитку.

Проте, враховуючи принцип рівності та економічної конкуренції, запровадження такого механізму буде справедливим лише щодо тих категорій осіб (підприємців чи юридичних осіб), які втратили можливість користуватися власним або орендованим майном на територіях, які були покинуті ними.

Критерії для надання  в  оренду державного та комунального майна за пільговими ставками мають бути наступні:

1) Наявність у внутрішньо переміщеної особи-підприємця чи юридичної особи зареєстрованого місця проживання або місцезнаходження юридичної особи на території, де проводиться АТО;

2) Соціально-економічна значущість господарської діяльності, яку здійснює фізична особа-підприємець чи юридична особа, засновником якої виступає внутрішньо переміщена особа;

3) Перереєстрація господарської діяльності на території, що не належать до місця проведення АТО.

Також слід передбачити механізм надання державного та комунального майна в оренду за такими пільговими ставками для категорій осіб переселенців або заснованих ними юридичних осіб, в разі, якщо на територіях нинішнього проживання такі переселенці не мають роботи і не можуть її знайти. Дані відомості та факти мають бути взяті на підставі даних відповідних центрів зайнятості, на обліку в яких перебувають переселенці. Щодо вказаної категорії осіб, застосування пільгових ставок було б доцільним, в разі відповідності їх діяльності критерію соціально-економічної значущості для певної території провадження господарської діяльності та прибуткової господарської діяльності в перший та другий рік діяльності в статусі підприємця чи діяльності юридичної особи, заснованої такими переселенцями.

Юридичний механізм запровадження вказаних змін передбачає внесення змін до Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 4 жовтня 1995 року №786 (щодо ставок оренди державного майна).

Джабраілов Р.А.

заступник завідувача відділу

проблем модернізації господарського права та законодавства Інституту економіко-правових досліджень НАН України

доктор юридичних наук, доцент

Новікова В.С.

науковий співробітник відділу

проблем модернізації господарського права та законодавства

Інституту економіко-правових досліджень НАН України

кандидат юридичних наук

Поділитись Постом

Post Comment