Електронна петиція – колективне звернення в електронній формі у вигляді тексту скарги (протесту) та/або пропозиції, на яку адресат (суб’єкт владних повноважень) публічно оголошує про свою позицію щодо згоди чи незгоди по суті петиції, інформує про аргументи у разі незгоди та організовує спільну з авторами та їх прихильниками роботу з розроблення та втілення плану реалізації петиції у разі згоди. Таке визначення електронної петиції міститься у Концепції розвитку електронної демократії в Україні.
Порядок подання та розгляду електронних петицій визначається Законом “Про звернення громадян”. Закон містить вимоги до їх змісту та структури, регламентує етапи подання та розгляду петиції: її ініціювання, перевірку, оприлюднення, збір підписів на її підтримку, розгляд радою, повідомлення про результати розгляду.
Закон наділяє ОМС правом самостійно визначати вимоги до кількості підписів громадян на підтримку електронної петиції та строки збору підписів у Статуті територіальної громади. Можливість врегулювання цього питання у інших локальних НПА законом не передбачена. Стаття 23 Закону також передбачає, що “Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Президенту України, Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування, визначається відповідно Президентом України, Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, місцевою радою”. Таким чином, ОМС можуть самостійно визначати процедурні аспекти розгляду поданих мешканцям е-петицій у власних Положеннях та Порядках.