З початку року ГО Фонд розвитку м. Миколаєва реалізує проект метою якого є налагодження системи надання безоплатної первинної правової допомоги (БППД) в містах Миколаєві та Вознесенську. Існуюча практика надання БППД основна на співпраці місцевих державних центрів вторинної правової допомоги та організацій громадянського суспільства як на волонтерських засадах, так і за підтримки міжнародних донорів.Така практика не може задовольнити потреби громадян, особливо в нинішній час розпочатих реформ багатьох сфер суспільного життя в країні при законодавстві, що так швидко змінюється. Наразі, коли середньостатистичний мешканець збіднів і не може собі дозволити платну консультацію юриста чи адвоката, надання БППД органами місцевого самоврядування неодмінно підсилить правову захищеність громадянина.
Щодо м. Миколаєва, то по результатах засідання робочої групи при міському голові зі створення системи БППД в місті було вирішено рекомендувати модель надання БППД за схемою аутсорсингу. Тобто через передачу завдання та процесу надання послуг безоплатної первинної допомоги на виконання зовнішнім організаціям на конкурсній основі.
Та цікава реакція мера м. Вознесенська . Фонд в липня 2016р звернувся до міського голови цього міста з пропозицією створення робочої групи для відпрацьовування найбільш ефективної моделі надання БППД. Три місяці, в порушення ЗУ «Про звернення громадян» міськвиконком Вознесенська не надавав ніякої відповіді. Нарешті отримали листа, підписаного міським головою, юридична безграмотність якого нас просто приголомшила. В ній мер вважає недоречною взагалі створення такої групи. Оскільки на його думку первинну допомогу надають і сам мер і його зами.
Тобто виконавець цього листа – п. Васильєва та мер не відрізняють повноваження міського голови в проведенні особистого прийому громадян, що виписане в Законі України «Про місцеве самоврядування», та безоплатну первинну правову допомогу, що визначена в ЗУ «Про безоплатну правову допомогу». На думку мера це поняття тотожні. І мешканці міста цілком забезпечені БППД з боку міського голови, який навіть не має юридичної освіти. Модель надання первинної допомоги в м. Вознесенська на особистих прийомах міського голови – це вирішення конфліктів із застосуванням «телефонного права», ніж законна та компетентна первинна правова допомога, що ніяк не сприяє підвищенню правової грамотності та захищеності населення.. Побоювання міського голови щодо надання мешканцям кваліфікованої правової допомоги зрозумілі: якщо мешканець буде обізнаний в своїх правах, то він неодмінно почне вимагати забезпечення своїх прав, що чиновникам рідко до вподоби.
Юридична безграмотність прослідковується ще в одному пасажі цього листа. Вибіркове прочитання авторів листа ЗУ «Про місцеве самоврядування» призвело до їх переконання законодавчої ініціативи місцевого рівня тільки як повноваження мера. Г-н Луков забув, що місто Вознесенськ це не вотчина мера, і аналогічним правом наділені ще й депутати міської ради. Тому 05.10.2016 у м. Вознесенську відбулось консультативне засідання депутатів міської ради м. Вознесенська з питань створення робочої групи з питань формування дієвої моделі надання безоплатної правової допомоги у м. Миколаєві при постійній депутатській комісії міськради . Маємо надію та впевненість що якщо не мер то депутатський корпус м. Вознесенська Підвищення правової захищеності населення