У коворкінг-центрі «Репортер» в Луцьку відбувся другий семінар на тему «Прозорість та підзвітність діяльності – ефективний механізм зняття напруги та подолання недовіри», що мав на меті запровадити механізми прозорості та підзвітності використання фінансових ресурсів та здійснення поточної діяльності ОСББ та будинкових комітетів у місті Луцьку.
Учасниками семінару стали голови та бухгалтери об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та органів самоорганізації населення. Підвищити довіру населення до діяльності ОСББ та стимулювати процес їх створення – одне із головних питань семінару, оскільки є недовіра мешканців, породжена негативною репутацією ЖЕКів, де неможливо проконтролювати надходження та витрачання коштів
Мешканці, створюючи ОСББ, очікують на покращення надання послуг, можливість самостійно приймати рішення стосовно всіх питань управління будинком, можливість контролювати якість комунальних послуг та прозорість витрачання їхніх коштів. Для цього потрібний ефективний голова ОСББ, який буде тісно взаємодіяти з мешканцями будинку, звітуватись щомісячно, щоквартально та щорічно, який вислухає думку кожного та врахує усі прохання та побажання, який зробить усе, аби діяльність ОСББ була справді прозорою, а її мешканці – задоволенні.
В результаті обговорень учасниками семінару були розроблені форми для звітування перед мешканцями, обговорено та визначено періоди звітування, напрацьовані механізми, які забезпечать прозорість діяльності ОСББ та ОСН, що суттєво зніме напругу у відносинах мешканців та голів об’єднань та будинкових комітетів.
Отож декілька правил (рекомендацій) для голови ОСББ чи органу самоорганізації населення:
- Те, наскільки люди Вам довіряють, залежить від того, наскільки Ваша діяльність прозора, доступна і відкрита для кожного члена ОСББ чи ОСН.
- Кожен мешканець, прийшовши до голови чи звернувшись до будь-якого члена Правління, має право отримати будь яку інформацію, що стосується фінансової, господарської чи будь якої іншої діяльності ОСББ чи ОСН.
- Щорічна звітність на загальних зборах мешканців – це не ефективна форма звітування. Щонайменше щоквартально мешканці мають отримувати письмовий зведений звіт про використані кошти.
- Та пам’ятайте – Ви працюєте доти, доки працюєте чесно. Будь який маленький огріх діяльності понесе шквал недовіри і, відповідно, переобрання.
Захід організований Волинською обласною громадською організацією «Асоціація підтримки та розвитку об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та органів самоорганізації населення» в рамках проекту «Забезпечення прозорості та нового рівня взаємодії і відкритості у відносинах між споживачами та надавачами житлово-комунальних послуг у м. Луцьку», який реалізується за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».