Комунікаційні процеси, безперечно, впливають на рівень конфліктності в громадах. А ось те, яким саме чином – залежить від того наскільки якісно ці процеси налагоджені. Особливо актуальним це постає для об’єднаних територіальних громад в рамках секторальних реформ, що в них продовжуються.
Досить поширеною є ситуація, коли місцеві органи влади, не маючи жодної комунікаційної стратегії, навіть не доносять до мешканців інформацію про ті чи інші здобутки та зміни, що відбуваються в громаді. В результаті, брак інформації негативно впливає на рівень довіри до цих органів влади, що, в свою чергу, підвищує ризик виникнення конфліктних ситуацій.
Окрім цього, відсутність постійної цілеспрямованої роботи в сфері комунікації, призводить до того, що місцеве самоврядування у більшості ситуацій займає пасивну позицію, лише реагуючи на запити, питання та нападки, не працюючи на попередження виникнення конфліктів. Всі ці ситуації складаються немов у сніжний ком та вибухають у гострих конфліктах, що гальмують розвиток громад.
Про те, яким чином мають бути налагоджені процеси комунікації в громаді розповідала в Березівській та Суворівській ОТГ експертка із комунікації ВГО “Асоціація сприяння самоорганізації населення” Катерина Златіна.
Однією із запорук успіху цього процесу є розуміння того на кого саме направлені комунікаційні зусилля, розуміння своїх аудиторій та їх потреб. При цьому, варто пам’ятати, що коло цих потреб не обмежуються компетенціями та сервісами органів влади, адже люди можуть потребувати відпустки чи уваги з боку близьких. Ці потреби також можуть в тій чи іншій мірі бути використанні для підвищення ефективності комунікації, адже люди більше цікавляться тією інформацією, яка стосується саме їх та може бути корисною.
Інформація беззаперечно має бути зрозуміла тим, для кого вона призначена і варто пам’ятати, що очевидні для нас речі можуть бути незрозумілі для інших. Особливо це стосується загальноприйнятних речей. Наприклад, можете відповісти одним реченням на те, що для вас означає турбота про близьких? А тепер задайте це запитання декільком іншим людям. Їх відповіді, швидше за все, будуть відрізнятись від вашої. Тому, комунікуючи, варто постійно пам’ятати та бути впевненими у тому, що інформація передана чітко та має однозначне тлумачення.
Окрему увагу варто приділити правильному вибору каналів комунікації, адже це значно може зменшити необхідну кількість зусиль. Орієнтуватись при цьому потрібно на ті майданчики, де люди вже звикли отримувати інформацію.
Памятайте, що правильно налагоджений процес комунікації в громаді мінімізує можливсть виникнення гострих конфліктів!
Проєкт “Розвиток системної та стійкої трансформації конфліктів в Одеській області” (пілотний етап)” впроваджується ВГО „Асоціація підтримки місцевої самоорганізації населення”, ГО „Регіональний аналітичний центр”, БФ „Карітас Одеса УГКЦ”, ГО “Інститут мирі у порозуміння” у партнерстві з німецькою миротворчою організацією “Форум громадянської служби миру (forumZFD) на території кількох об’єднаних територіальних громад Одеської області.