Запропонувала 14 вересня Експертно – громадська рада міськвиконкому (ЕГР) за результатами презентації дослідження ГО «Фонд ініціативного розвитку» на тему «Порівняльна оцінка ефективності бюджетних програм, реалізованих Департаментом енергетики, енергозбереження та впровадження інноваційних технологій м. Миколаєва, у 2017р.,
А саме ЕГР запропонувала:
- При формуванні бюджетних запитів та паспортів бюджетних програм головним розпорядників бюджетних коштів звернути увагу на обґрунтованість і реалістичність результативних показників, що вимірюють економію ресурсів і бюджетних коштів;
- Департаменту внутрішнього фінансового контролю, нагляду та протидії корупції Миколаївської міської ради спільно з експертами ЕГР розробити механізм контролю за обґрунтованістю і реалістичністю результативних показників, що вимірюють економію ресурсів і бюджетних коштів.
Загалом, для того щоб допомогти городянам разом з місцевим посадовцям і депутатам налагодити таку систему управління, що дозволить отримати громаді якісні муніципальні послуги за зрозумілі, прийнятні громаді ціні вже у 2019р.. члени ЕГР вирішили ініціювати у листопаді загальноміські громадські слухання з питань ефектності і прозорості процесу формування бюджету м Миколаєва на 2019р..
Голова Експертно громадської ради виконавчого комітету миколаївської міської ради Артем Ващиленко:
Наша Експертно-Громадська Рада вже більше 3-х років системно веде цю роботу спільно з ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» та є пріоритетнім http://frgn.mk.ua/?p=9691 у 2018 р..
Громадський аудит роботи з бюджетними грошима Департаменту енергетики міськвиконкому виявив ряд порушень і зауважень. Такими болючими є питання усунення дублювання функцій, розтягування коштів бюджету на один вид діяльності за різними програмами між Департаментом ЖКГ, Департаментом енергозбереження на іншими головним розпорядникам бюджетних коштів.
Погоджуюсь з пропозиціями щодо їх вирішення. Вважаю що Експертно-Громадська Рада має підтримати своїм рішенням пропозиції громадських аудиторів……»…
Анна Кашуба – Голова ГО «Фонд ініціативного розвитку» відмітила, що фінансування громадою видатків на енергозбереження має сенс лише тоді, коли ця інвестиція приведе до економії коштів міського бюджету та ресурсів громади за звітній період:
Національне законодавство зобов’язало органи місцевого самоврядування з 1 січня 2017 р перейти на програмно-цільовий метод, що дозволяє відкрито, прозоро , зрозуміло громадянам представити цей ефект/ Саме для вимірювання таких результатів застосовуються результативні показники якості :
- рівень заміщення обсягу споживання первинних енергоресурсів %;
- річна економія споживання енергоресурсів у натуральному виразі:
— теплопостачання, тис. Гкал/рік (%); — водопостачання, тис. куб. м/рік (%),;
— електроенергії , тис. кВт/рік (%); — природного газу, тис. куб. м/рік (%);
Але ці показники з офіційних документів цього вирахувати неможливо.
Згідно висновків нашого дослідження негативними чинниками, які гальмують процес впровадження енергоефективних технологій, є:
- відсутність у звітах про виконання бюджетних програм показників результативності, що демонструють фактичну економію енергоресурсів і економію бюджетних коштів;
- відсутність дієвого процесу оцінки ефективності бюджетних програм та впливу цієї оцінки на доцільність використання бюджетних коштів у наступних періодах;
- дроблення і дублювання повноважень з реалізації місцевої політики розвитку ЖКГ (енергозбереження це один з напрямів даної політики).
Тому ми пропонуємо вжити комплекс заході з долання згаданих чинників.
Заступник голови ЕГР Михайло Золотухін так прокоментував результати аудиту:
«ГО «Фонд ініціативного розвитку у своєму дослідженні виявив невідповідність вимогам національного законодавства результативних показників у бюджетних програмах та звітах про їх виконання. Саме це поки робить неможливим оцінити ефективність управлінських послуг органів місцевого самоврядування як посадовцями і депутатами так і городянами.
Причиною проблеми є вади системb контролю. Так за зміст результативних показників у бюджетних програмах та звітів про їх виконання відповідають головні розпорядники бюджетних коштів міської ради . Але жодний підрозділ не контролює їх достовірність та відповідність вимогам національного законодавства.
Тому і пропоную для лікування хвороби контролю розробити механізм контролю за обґрунтованістю і реалістичністю результативних показників, що вимірюють економію ресурсів і бюджетних коштів. На нашу думку, здійснювати цей контроль може Департамент внутрішнього фінансового контролю, нагляду та протидії корупції Пропозиції Фонду з питань налагодження системи контролю почув міській голова, створив своїм розпорядженням від 21.05.2017 відповідну робочу групу, що розробляє нормативно-правлве забезпечення цього механізму контролю.…»
Також результати згаданого дослідження також обговорили на липневому круглому столі з місцевими посадовцями, що публічно погодились з доброчесність висновків та рекомендаціями дослідження. зрозуміли рекомендації ГО «Фонд ініціативного розвитку». Докладніше про липневий круглий стіл у релізі http://frgn.mk.ua/?p=10087 з посиланням на текст громадського аудиту
Запрошуємо представників інституцій громадянського суспільства до співпраці при підготовці та проведенні загальноміських громадських слухань з питань ефектності і прозорості процесу формування бюджету м Миколаєва на 2019р.!!!!!!
Чекаємо заявки на:
E-mail: fondnikol@gmail.com тел/факс (0512) 47-38-79 моб (067) 512-16-32
Прес – служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»
___________________________________________________________________________
Моніторингове дослідження проведено у рамках проекту ГО «Фонд ініціативного розвитку» на тему: «Порівняльна оцінка ефективності бюджетних програм, виконаних Департаментом енергетики, енергозбереження та впровадження інноваційних технологій ММР у 2017р .», який реалізується при підтримці ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» за кошти Національного фонду підтримки демократії (NED м. Вашингтон, США).