За три роки вартість харчування дітей в місті Вознесенську зросла в 2 рази, а коштів з місцевого бюджету виділено на 2% менше. Чому?
Саме це питання стало головним під час зустрічі громадських активістів з представниками Управління освіти, шкіл міста та головою батьківської ради з питань харчування, що відбулась 3 травня 2018 р. в управлінні освіти вознесенського міськвиконкому.
Основною метою зустрічі було обговорення Аналітичного проміжного звіту про хід виконання проекту щодо громадського моніторингу організації харчування учнів у загальноосвітніх навчальних закладах в м.Вознесенськ за рахунок коштів міського бюджету.
Цей проект впроваджують ОСН «Перлина Гаю» в партнерстві з громадською організацією «Вознесенська асоціація розвитку місцевої демократії».
Під час проекту було проведено:
- Аналіз нормативно-правових документів, які регламентують організацію харчування учнів в навчальних закладах .
- Аналіз процедур:
– розрахунку вартості харчування;
– виділення коштів для харчування учнів;
– встановлення фактичної вартості харчування.
- Прозорість процедур закупівель продуктів харчування загальноосвітніми закладами міста Вознесенська та використання системи «Прозоро».
Після дослідження були розроблені рекомендації Управлінню освіти Вознесенської міської ради щодо розробки відповідної цільової програми та положення про організацію харчування учнів 1-4 класів та пільгових категорій учнів 5-11 класів, які були обговорені під час цієї зустрічі.
Присутні заповнили відповідні анкети, де висловили свої думки щодо запропонованих рекомендацій.
Що ж вдалося виявити громадським активістам під час дослідження?
По-перше – в місті не розроблена програма харчування учнів, а в цільовій міській програмі розвитку освіти на 2016-2020 роки немає жодного слова про організацію харчування. Як пояснила начальник Управління освіти – в програмі прописані тільки стратегічні напрямки роботи …
Під час зустрічі виясняли, що ж таке харчування – послуга? процедура ? чи пов’язана вона з освітнім процесом? Чи варто цим займатися окремій організації чи комунальному підприємству, як це зроблено в багатьох містах ?
По-друге – організація харчування учнів здійснюється на підставі рішення виконавчого комітету, яким встановлені пільгові категорії дітей, які харчуються за рахунок міського бюджету і встановлена вартість харчування однієї дитини для 1-4 класів та 5-11 класів відповідно. Але немає Положення чи Порядку організації харчування, де був би чітко прописаний
– порядок обчислення коштів на харчування, термін харчування ( без врахування календарних та вихідних днів, бо на 2016 та 2017 роки розрахунок робився на 9 місяців – з 1 вересня по 31 травня);
– порядок призначення безкоштовного харчування для учнів 5-11 класів ( перелік всіх документів для кожної категорії дітей окремо, визначення орган, який має приймати рішення про безкоштовне харчування.
По третє – дирекції навчальних закладів не проводять публічних торгів в системі «Прозоро», не оприлюднюють звіти про укладені договори на поставку продуктів харчування, хоча суми договорів від 50 до 130 тисяч гривен.
І саме головне питання: – Яким чином вдається директорам шкіл вкладатися у виділені кошти з міського бюджету, які практично не збільшуються, а вартість харчування зросла у 2 рази ?
Про це буде подальша розмова під час «Круглого столу» 15 травня 2018 року, до участі в якій будуть запрошені депутати міської ради, представники батьківських комітетів, представники адміністрацій навчальних закладів та керівники управлінь міської ради, міський голова та секретар Вознесенської міської ради.
Прес-служба ОСН «Перлина гаю»( м. Вознесенськ Миколаївської області)
Моніторингова здійснюється в рамках проекту ОСН «Перлина Гаю» на тему: «Організація належного харчування учнів у загальноосвітніх навчальних закладах в м. Вознесенськ», який реалізується при підтримці ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» за кошти Національного фонду підтримки демократії (NED м. Вашингтон, США)).
Мета проекту: Вдосконалити організацію харчування учнів у загальноосвітніх навчальних закладах м. Вознесенськ, шляхом аналізу витрат бюджетних та місцевих коштів в сфері харчування учнів в школах протягом останніх 3-х років.