Протягом 2016 року на території Волинської області реалізовується грант Президента України для обдарованої молоді «Долучись до захисту своєї країни» Діани Безелюк. Мета проекту – підвищити усвідомленість та рівень відповідальності населення Волинської області у збереженні енергії та здійсненні заходів енергетичної безпеки.
Так, починаючи із травня 2016 року проведено 16 семінарів у районних центрах Волинської області, розповсюджується тематична поліграфічна продукція, надаються консультації експертами Інформаційного центру «Енергозбереження» з питань простих способів економії, впровадження енергоощадних технологій, енергетичної безпеки країни тощо.
Досить часто під час проведення навчальних семінарів тренери та експерти проекту чули висловлювання про те, що для того, щоб родина змогла суттєво економити використання природних ресурсів, необхідно навчити економічній поведінці й дітей. Адже саме діти, підлітки та молодь досить часто не усвідомлюють самої потреби в економії в силу тих чи інших причин.
Так, у відповідь на дані спостереження та запити, у грудні 2016 року експерти проекту вирішили, що піднімати питання економії варто не тільки із дорослими, а й з молоддю. Оскільки саме молодим людям доведеться реалізовувати ті реформи та інноваційні процеси, які почали впроваджуватися у нашій країні.
Так, 6 та 8 грудня було проведено два тренінги-семінари із студентами двох найбільших навчальних закладів Волинської області: Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки та Луцького національного технічного університету.
Зі студентами тренери говорили про потребу в економії як таку, розбирали у яких сферах молодь вміє та вважає за необхідне економити, а у яких – не збирається цього робити. Піднімали питання комунальних платіжок і чи знають молоді люди про те, що останнім часом витрати на утримання будинків та плата за використання енергоносіїв неухильно зростає. І нарешті детально розбирали прості способи економії, які може дозволити собі впроваджувати кожна родина. Зі студентами експерти проекту робили це жваво, емоційно та неординарно, для того, щоб не перетворювати захід у суху та нудну лекцію. Так, на початку тренінгу експерт проекту провів вправу «Відгадай що це і як його використовувати для економії», під час якої презентувались картки із різними зображеннями, а студенти мали відгадати що саме зображено на малюнку і як це використовувати з метою економії. Згодом, молоді люди особисто мали продумати та презентувати свої способи економії на рівні житлових кімнат, кухні та ванної кімнати. Виявилось, що не дивлячись на те, що студенти рідко включені в процеси «оплати за комуналку», вони, тим не менше, достатньо добре орієнтуються у питаннях впровадження способів енергоощадної поведінки. Презентації студентів були виконані фахово; більшість загальнодоступних способів економії – відображені та озвучені. Наприкінці тренінгу екперти провели вікторину на закріплення отриманих знань.
Отримані враження, проведений аналіз та зворотній зв’язок із молодими людьми переконав експертів проекту, що про економію із дітьми та молоддю говорити не просто можна, а й необхідно. Оскільки тільки за умов економії на рівні родини (яка складається з усіх мешканців будинку чи квартири) можна досягнути стійкого економічного ефекту, який є таким необхідним задля економії вичерпних ресурсів нашої країни.