До таких висновків дійшла ГО «ВО «НЕЗАЛЕЖНА СПІЛКА СПОРТСМЕНІВ» по результатах громадського моніторингу використання бюджетних коштів в сфері фізичної культури та спорту.
Згідно програми «Фізична культура і спорт» на 2016-2018 роки Миколаївської міської ради, обсяги та джерела фінансування в 2015р склали 203743,9 тис. грн. За програмою розвитку фізичної культури і спорту в Миколаївській області на період 2014 – 2018р.р, обсяги та джерела фінансування склали усього на реалізацію Обласної Програми (на 2014-2018р.р.) – 9075,208 тис. грн., в тому числі на 2015 рік – 1774,3 тис. грн., на 2016 рік – 1812,1 тис. грн.
Так, відповідно до інформаційного запиту до Відділу спорту Миколаївської обласної державної адміністрації та директора Обласного яхт-клубу було надано витяги з наказів про нарахування премій та виплати інших грошових винагород. Згідно з витягом з наказу № 123 від 22.12.2015 року Обласного СДЮСШОР з вітрильного спорту «Обласний яхт-клуб» директор преміював у грудні 2015 року особисто себе на 100% від посадового окладу, а головного бухгалтера – на 300%. Також, згідно з витягом з наказу № 121 від тієї ж дати – 22.12.2015 року Обласного СДЮСШОР з вітрильного спорту «Обласний яхт-клуб» директор виплатив грошову винагороду особисто собі у грудні 2015 року у розмірі 100% від посадового окладу. До того ж, 22.12.2015 року відповідно до витягу з наказу Обласного СДЮСШОР з вітрильного спорту «Обласний яхт-клуб» директор за складність і та напруженість у роботі встановив надбавку у відповідних відсотках до посадового окладу у грудні місяці 2015року особисто собі та головному бухгалтеру у розмірі по 50% кожному.
24.02.2016р. відповідно до витягу з наказу № 21 Обласного СДЮСШОР з вітрильного спорту «Обласний яхт-клуб» директор преміював в розмірі посадового окладу, за рахунок і в межах фонду економії заробітної платні по підприємству, головного бухгалтера. Тією ж датою (24.02.2016р.) згідно з витягу з наказу № 20 Обласного СДЮСШОР з вітрильного спорту «Обласний яхт-клуб», за складність та напруженість у роботі встановлено надбавку до посадового окладу у лютому місяці 2016 року за рахунок економії в межах фонду заробітної плати особисто себе та головного бухгалтера. Інших осіб та безпосередньо самих спортсменів ніяким чином не заохочено.
Так на прикладі однієї спортивної школи можливо побачити тенденцію використання бюджетних коштів. Схожа ситуація відбувається і в інших закладах установах та спортивних закладах. Наприклад, відповідно витягу з наказу № 178 від 24.12.2015 року Центр олімпійської підготовки з пріоритетних видів спорту, за результатами роботи Центру, наявність учасників чемпіонату світу, Європи, переможців та призерів чемпіонатів України, створення сприятливих умов для високоякісного проведення навчально-тренувального процесу, відсутність порушень виконавчої та трудової дисципліни премійовано 21 особу. З них 15 спортсменів на суми в розмірі від 100,00 грн. до 600,00 грн., 2 інструктори-методисти на суми 600,00 грн. та 1000,00 грн. кожний, два тренери – по 200,00 грн. кожний, а також директор та головний бухгалтер Центру по 1700, 00 грн. кожний.
З викладеного можна зробити висновок, що головні спортсмени в спортивних закладах Миколаївської області є директори та головні бухгалтери! На превеликий жаль, така ситуація є типовою для більшості спортивних закладів міста та області. Також на наш запит від 19.09.2016р. до ДФІ в Миколаївській області було надано більш детальну інформацію (лист від 23.09.2016р. вих. № 14-25-14-14/3880) щодо порушень та завданих збитків керівництвом Обласної спеціалізованої дитячо-юнацької спортивної школи олімпійського резерву з вітрильного спорту «Обласний яхт-клуб».
За фактом численних порушень ГРОМАДСЬКОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ «ВО «НЕЗАЛЕЖНА СПІЛКА СПОРТСМЕНІВ» 29.09.2016р. подано заяву до Прокуратури Миколаївської області про порушення кримінального провадження про підозру у скоєнні злочину.
З усього, що відбувається у сфері розвитку спорту та фізкультури в Миколаївській області в частині фінансування та використання бюджетних коштів необхідно зробити наступні висновки;
– для вдосконалення бюджетних процедур в напрямку більшої відкритості, прозорості та підконтрольності місцевим органам влади необхідно у положеннях програми, у даному випадку, розвитку фізичної культури та спорту визначити механізми контролю громадськості за виконанням програми і використання коштів, а також підзвітності посадових осіб – безпосередніх виконавців програми перед територіальною громадою.
− проводити роботу по модернізації мережі спортивних закладів при визначенні державного та регіонального замовлення на надання послуг в сфері фізкультури та спорту;
− оцінювати результати роботи як галузі в цілому, так і бюджетній установі зокрема.
Завдяки вживанню нових підходів у розвитку фізкультури та спорту та запровадженню рекомендацій на основі висновків проведеного моніторингу спільними діями з активною частиною громади відповідного фахового напрямку можливо отримати позитивний результат та підняти розвиток спорту та здорового способу життя на новий більш ефективний рівень.
____________________________________________________________________
Проект ««Доступність спорту кожному! Прозорість витрат бюджетних коштів на фізичну культуру та спорт»» здійснюється ГО «НЕЗАЛЕЖНА СПІЛКА СПОРТСМЕНІВ» за підтримки ГО «Фонд развитку м.Миколаева», за рахунок коштів NED (DC, г. Вашингтон, США).