Минув рік як набрав чинності Закон «Про добровільне об’єднання територіальних громад», який дав офіційний старт укрупненню громад в Україні.
Відповідно до цього Закону, об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст має відбуватися на добровільній основі, а для формування спроможних громад має бути затверджений Перспективний план, який повинен стати путівником для громад у процесі об’єднання.
Новий для країни процес об’єднання громад зачіпає інтереси багатьох сторін – представників виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, мешканців. Тому відбувається він непросто. І закономірно, що за цей період встигла скластися судова практика щодо вирішення спорів та розбіжностей позицій суб’єктів, які залучені до процесу об’єднання.
Аналіз судових рішень в цій сфері дозволяє глибше виявити проблеми, з’ясувати їхні причини і визначити, як ці проблеми слід вирішувати.
Дослідження судової практики здійснене на основі даних Єдиного державного реєстру судових рішень. Проаналізовано понад 30 судових рішень за період з 5 березня 2015 року до 16 березня 2016 року.
Аналіз причин звернень до судів дозволяє виділити два основні приводи:
- Порушення під час проведення громадських обговорень у процесі добровільного об’єднання територіальних громад.
- Порушення у процесі розроблення та затвердження Перспективного плану формування територій громад області.
Детальний аналіз судових практик щодо проведення громадських обговорень у процесі добровільного об’єднання громад, розроблення та затвердження Перспективного плану формування територій громад області, а також рекомендації органам влади читайте далі в аналітичній статті “Перший рік об’єднання територіальних громад: судова практика”