Вочевидь, для співробітників Держархбудінспекції існує якесь інше – не українське законодавство.
Благодійний фонд «Місцева ініціатива», який реалізує проект за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”, отримав від цієї структури відмову у проведенні громадської експертизи діяльності Департаменту ДАБІ в Одеській області із досить несподіваним обґрунтуванням.
Там вважають, що проводити експертизу діяльності органів виконавчої влади можуть тільки ті організації, у яких у статуті такий вид діяльності занесений окремим рядком, а діяльність здійснюється на території всієї України (копію відмови – див. нижче).
Слідуючи такої логіки, можливо, «громадській експертизі» потрібно привласнити окремий код економічної діяльності, а й можливо навіть її ліцензувати?
Якщо у ДАБК працюють такі «знавці» юриспруденції, то що тоді казати про численні факти забудов та передачі прав власності на об’єкти спільного майна, здійснених з порушенням законодавства?
Цікаво, чому Драч С.В., заступник Голови Державної архітектурної-будівельної інспекції України вважає, що він може ігнорувати державні правові акти, а саме Порядок сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади, затверджений Постановою КМУ № 976 від 5.11.2008?
Також неабияку «активну» та «розсудливу» позицію держслужбовця, висловила заступник начальника Головного управління юстиції Хакімова А.Ф. Вона так піклується про спокій держреєстраторів, що вирішила, що проведення громадської експертизи взагалі протизаконно. Думаю, що багато громадських діячів будуть здивованні такими глобальними висновками.
Згідно Постанові №976, громадська експертиза передбачає проведення будь-якими інститутами громадянського суспільства, громадськими радами оцінки діяльності органів виконавчої влади, ефективності прийняття і виконання ними рішень, підготовку пропозицій щодо розв’язання суспільно значущих проблем для їх врахування органами виконавчої влади у своїй роботі.
При цьому орган виконавчої влади повинен сприяти інституту громадянського суспільства у проведенні громадської експертизи.
Чітко перелічені в Постанові і можливі підстави для відмови у проведенні експертизи: коли її предмет та мета суперечать законодавству, виходять за межі компетенції органу виконавчої влади або коли запит щодо її проведення не містить необхідних відомостей про інститут громадянського суспільства.
Експерт Центру «Наше Право» Марія Дзюпин: «Жодної із цих підстав ні Державна архітектурно-будівельна інспекція України, ні Департамент ДАБІ в Одеській області не зазначили. Порядком не передбачено окремих вимог щодо території діяльності, предмету, цілей, завдань, основних форм діяльності інституту громадянського суспільства, які б надавали йому можливість проведення громадської експертизи. Тобто відмови у сприяння у проведенні громадської експертизи слід розглядати, як неправомірні».
Вочевидь, держслужбовці, що готували відповіді на адресу БФ «Місцева ініціатива», вигадували причини відмови «навмання».
Зі свого боку ми, задаємося питанням, хто саме з працівників, що перекручують правові норми, буде нести відповідальність по чисельним фактам протизаконної реєстрації прав власності на приміщення загального користування у багатоквартирних будинках?