Всеукраїнська програма освіти для демократичного громадянства в Україні“Демократична школа” (далі – Програма) запрошує зацікавлених кандидатів до формування Національної мережі тренерів для розвитку демократичного врядування та поглиблення культури демократіїї у школах.
На початку 2016 відібрані тренери, пройшовши відповідне навчання, проведуть базові тренінги для пілотних шкільних команд, після чого допожуть їм здійснити оцінку потреб для демократичних змін у школі й упродовж навчального року надаватимуть менторську підтримку у розробці та реалізації шкільних проектів, а також у налагодженні партнерства з громадою та співпраці між школами.
Національна мережа тренерів тісно співпрацюватиме з міжнародною командою експертів, які братимуть участь у Програмі у ролі консультантів з питань демократизації.
Інформація про програму
Програма спрямована на поглиблення культури демократії у школі шляхом підтримки демократизації та децентралізації шкільного врядування, пропагування державно-громадського партнерства і розвитку демократичного середовища у школі, а також сприяння побудові навчально-виховної роботи на принципах освіти з прав людини та демократичного громадянства (ОДГ/ОПЛ). Структура Програми націлена на поглиблення суспільної єдності та діалогу між різними регіонами України через налагодження партнерських зв’язків між школами.
Програму розроблено у співпраці з Міністерством освіти і науки України та Радою Європи з метою підтримки системних реформ у сфері середньої освіти в Україні.
Програмна діяльність ґрунтується на Хартії Ради Європи з освіти для демократичного громадянства та з прав людини, ухваленій Рекомендацією CM/Rec(2010)7, і відповідає пріоритетам Плану дій Ради Європи для України на 2015-2017 роки[1].
Очікувані результати Програми:
- школи, котрі беруть участь у програмі, розпочали демократичні трансформації;
- адміністрація шкіл, учителі, учні та батьки залучені до реалізації шкільних проектів;
- розроблена, опробована та оцінена модель розвитку демократичної культури у школах України. Видано посібник із розвитку демократичної культури в школі;
- сформована мережа тренерів з освіти для демократичного громадянства та прав людини, підсилено інституційну платформу з освіти для демократичного громадянства та прав людини;
- встановлені партнерські відносини між школами з різних областей України
Концептуальні засади програми
З метою розвитку демократичної культури в школі Програма передбачає дії в трьох напрямках:
- демократичне шкільне середовище та демократичне врядування
- підходи ОДГ/ОПЛ в навчально-виховному процесі
- співпраця та партнерство з громадою (в т.ч. органами місцевого самоврядування)
Вимоги до кандидатів
Очікується що успішні кандидати національної мережі тренерів мають досвід у:
- викладанні та/або тренерстві;
- навчанні вчителів в системі формальної та/або неформальної освіти;
- роботі в НУО/в якості незалежніх тренерів, освітян, експертів із питань викладання та/або навчання;
- організації освітніх проектів у школі або як елементу розвитку громади;
- фасилітації зустрічей, спрямованих на виявлення проблем і пошук рішень;
- управлінні освітніми/навчальними програмами;
- реалізації ініціатив, що призвели до позитивних змін в громаді, організації та/чи установі;
- освітній роботі та/або фасилітації заходів за участю людей різного віку та з різним професійним та соціальним досвідом.
Критерії відбору:
- заявники обиратимуться на підставі їхнього досвіду у викладанні та/або навчанні вчителів, тренерської діяльності в галузі громадянської освіти, навчання демократичному громадянству, освіти в галузі прав людини, молодіжних тренінгах, фасилітації процесів налагодження партнерства, управлінні проектами;
- досвід роботи в школі чи підтримки шкільних ініціатив, впровадження демократичного шкільного врядування є перевагою;
- заявники мають продемонструвати сильну мотивацію до навчання та застосування підходів та принципів ОДГ/ОПЛ Ради Європи;
- мережа тренерів має відображати географічну різноманітність країни;
- здатність спілкуватись англійською та досвід застосування підходів та інструментів ОДГ/ОПЛ є перевагою.
Що тренінг для тренерів дасть учасникам:
- сформує та/або узагальнить знання з підходів та інструментів ОДГ/ОПЛ та здатність застосовувати їх на практиці;
- сформує спільне бачення демократичної школи та засади розвитку демократичної культури в школі;
- розвине навички менторства для підтримки реалізації шкільних проектів, спрямованих на впровадження демократичних змін у школі;
- сформує недискримінаційне та безоціночне ставлення до роботи з учасниками Програми;
- розвине навички фасилітації групової комунікації та процесу навчання;
- розвине навички фасилітації процесу налагодження партнерства;
- розвине навички планування, моніторингу та оцінки процесу змін в рамках концептуальних засад Програми щодо розвитку школи;
- розвине навички роботи в команді тренерів.
Зобов’язання тренерів
Вибрані кандидати повинні:
- узяти участь у тренінгу для тренерів, який включає дистанційну підготовку в грудні 2015 та 5-ти денний очний семінар у січні 2016 року (м.Львів);
- долучитись до підготовки та проведення у співпраці з іншими тренерами щонайменше одного базового тренінгу для шкільних команд у березні 2016;
- працювати в команді з колегами-тренерами надаючи менторську підтримку шкільним командам у реалізаціх шкільних проектів (проведення оцінки ситуації в школі, розробка плану розвитку школи, а також звітування про хід реалізації шкільних проектів у просуванні демократичних змін в співпраці з національнімі тренерами) протягом 14 місяців (з квітня 2016 по травень 2017). Ця робота потребуватиме відвідування шкіл, приблизно тричі на рік (8-9 днів на рік), а також постійне спілкування та надання консультацій шкільним проектним командам;
- брати участь двічі на рік у спільних коордінаційних зустрічах з міжнародною командою тренерів та координаторами Програми (попередньо в серпні та грудні 2016);
- вчасно готувати передбачені Програмою звітні матеріали.
Очікування від тренерів
Починаючи роботу зі школами у березні 2016 року, члени Національної мережі тренерів мають бути здатними:
- підтримувати навчання дорослих та підлітків;
- підтримувати співпрацю між людьми з різних галузей, а саме вчителями, представниками шкільної адміністрації, батьками, представниками місцевих органів влади, громадських організацій, підприємцями;
- підтримувати експертними порадами розвиток місцевих/шкільних ініціатив;
- оцінювати індивідуально та разом з групами процеси та досягнення шкільних команд;
- підтримувати створення партнерської мережі шкіл із різних областей України.
Програма пропонує можливості для навчання, налагодження співпраці з колегами та однодумцями. Проведення тренінгів та супровід шкіл у рамках Програми здійснюватиметься на платній основі на підставі індивідуальних контрактів, які укладатимуться за результатами тренінгу для тренерів.
Дати та місце
Тренінговий курс відбуватиметься з 24 по 30 січня 2016 року у Львові.
Зацікавлених кандидатів просимо подати заявку у стандартній формі, використовуючи онлайн–форму Програми. Заявки приймаються українською мовою. Кінцевий термін подання заявок 23:59 30 листопада 2015 року. Результати відбору будуть повідомлені обраним кандидатам до 10 грудня 2015 року. Можлива додаткова співбесіда телефоном або скайпом.
ЗАЯВКА ОНЛАЙН:
http://www.theewc.org/news/view/ukraine.application.form.for.training.of.trainers./
Контактна електронна адреса для запитань та уточнень: sfd@theewc.org