В Менській об’єднаній територіальній громаді триває процес створення нового освітнього простору.
Експерти Центру Доброчин провели інформаційну зустріч «Як забезпечити повноцінну освіту усім дітям громади?» яка пройшла 08 листопада 2018 року в місті Мена. Цього разу учасниками зустрічі стала керівна ланка освітніх закладів територіальної громади.
Розмова була доволі важка. Директора навчальних закладів не вважали, що потрібні якісь зміни і від реформи очікували лише збільшення власних повноважень. Деякі з них планували значно збільшити штат за рахунок непедагогічних працівників і очікували від керівництва громади лише задоволення їх заявок на покращення матеріальної бази закладів.
У ході дискусії вони починали самі розуміти, що значні права не даються просто так. Потрібно все рахувати і бути господарем, а не споживачем. А головне враховувати перспективи розвитку і власного закладу. І громади в цілому.
А вони, що стосується освітянської галузі, не такі вже і радужні. Демографічна ситуація невгамовно вказує, що кількість учнів не буде зростати, а навпаки погрожує значно зменшитися. Матеріально-технічна база застаріла і не може у всіх існуючих закладах задовольняти значно підвищені стандарти освіти.
Директора шкіл погодилися, що на часі укріплення шкіл і створення філій, позбавлення баласту старих приміщень у зв’язку з значним зменшенням наповнюваності класів.
Реформа освіти, що розпочалася з цього року чітко вказує що потрібно очікувати і що зараз ще можна передбачити і зробити. А тому і процеси оптимізації освіти неминучі. Це призведе до кращого та більш ефективного надання якісних освітніх послуг.
За результатами спільної діяльності планується підготувати сценарій оптимізації освітньої мережі на основі аналізу даних. Для збору та аналізу даних використовувалась методологія, розроблена в рамках шведсько-українського проекту “Підтримка децентралізації в Україні”.
Метою проекту «Управління конфліктом в громадах для якісних змін», що здійснюється Центром «Доброчин» за підтримки Програми МФВ «Демократична практика”, є діалог і залучення громадян до участі в проведенні реформ освіти та місцевого самоврядування.