Схема токійського метро та вимоги Бюджетного кодексу України: чи допоможе аналогії ефективності врядування?

У пятницю 28 листопада 2019 р. у приміщенні ЦПГКІ «Тамариск»( м. Дніпро) відбувся круглий стіл «Проблеми впровадження системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту для місцевого самоврядування».

16 представників місцевих громад, Управління внутрішнього аудиту ДОДА та громадських рад при Дніпровській міськраді та АМКУ в Дніпропетровський області намітили кроки по виконанню рекомендацій громадської експертизи запровадження системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту ВК-ВА у м. Дніпро.

Голова ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертинй центр з питань регуляторної політики» Андреєв Олексій Миколайович презентував результати громадської експертизи діяльності виконавчих органів Дніпровської міської ради із запровадження систем внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту.

Дніпровський представник коаліції #ГромадськаПефектура зазначив, що основним висновком дослідження є як відсутність систем внутрішнього контролю у виконавчих органах Дніпровської міськради, так і неефективна та непрозора діяльність системи внутрішнього аудиту.

Аналітичні записки громадської експертизи системи внутрішнього контролю  та внутрішнього аудиту  у виконавчих органах Дніпровської міської ради.

Презентації . Презентація .

 

У круглому столі взяли участь керівництво Управління внтрішнього аудиту Дніпропетровської ОДА Катишева Вікторія Олександрівна та Усова Наталія Миколаївна, фахівець департаменту охорони здоров’я Дніпровської міської ради Маценко Тетяна Вікотрівна, депутати місцевих рад Дніпропетровської області, представники громадських об’єднань, у тому числі члени.

Під час круглого столу учасники обговорили напрям змін у бюджетному законодавстві, що стосується обов’язку головних розпорядників бюджетних коштів органів місцевого самоврядування створювати системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту. Учасники круглого столу досить відверто обмінялися думками стосовно стану запровадження вимог законодавства у цій сфері.

Завдяки участі досвідчених спеціалістів дискусія тривала на досить високому професійному рівні.

На конкретних прикладах  – процедура надання відпусток, будівництво та ремонт доріг було розібрано як процедура внутрішнього контролю може виявляти ризики та запобігати їх значному впливу у цих сферах. Також була підкреслена дуже серйозна антикорупційна складова у змісті запроваджених інструментів, що дозволить виявляти та впливати передусім на ризики у сфері корупційних порушень.

Для додаткового та більш повного усвідомлення стуності інструментів внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту та відокремлення їх понять було дуже коротко оглянуто зміст нормативних документів у цій сфері.

Жвавій дискусії сприяв пошук та обговорення аналогій змінам у сфері управлінського контролю – наприклад, чи потрібно створювати схеми управлінської діяльності органу влади та чи будуть нагадувати загадану карту токійського метро?

Занепокоєння учаників круглого столу визвала інформація щодо наявних тенденцій згортання системи органів внутрішнього аудиту на рівні обласних державних адміністрацій.

Загалом, учасники заходили дійшли до згоди, що головною проблемою у запровадженні системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту на рівні місцевого самоврядування є передусім нерозуміння сутності цих інструментів з боку посадовців та переважної більшості депутатського корпусу та користі, яку здатні принести ці інструменти при їх грамотному запровадженні. До того ж на сьогодні відсутнє належне методологічне забезпечення цього процесу з боку Міністерства фінансів України.

Пресслужби ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» та ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики».

 

Круглий стіл проведено в рамках проекту «Внутрішній контроль та аудит – як основа підвищення ефективності місцевих бюджетів у 4-х регіонів України», якій реалізує ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» спільно з ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики» за підтримки Уряду Великої Британії та в рамках діяльності «Мережі ресурсних центрів із розвитку місцевої демократії».

Захід завершив серію регіональних обговорень рекомендацій громадського аудиту запровадження системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту ВК-ВА у 8-ми громадах Миколаївській, Чернигіській , Луганській та Дніпровській областях.

Нагадаємо, що Громадський аудит протягом серпня – вересня 2019 р. провели експерти Мережі ресурсних центрів розвитку місцевої демократії за методикою та при координації ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва».

 

Поділитись Постом

Post Comment