ЕГР просуває систему ефективного використання коштів громади Миколаєва

DSC0256231 травня члени Експертно-громадської ради міськвиконкому (ЕГР) обговорив стан запровадження системи контролю за показниками ефективності бюджетних і цільових програм, рекомендувати органам місцевого самоврядування м. Миколаєва запровадити цю систему за участю громадських дорадчих органів шляхом прийняття пакету нормативно – правових актів – щодо:

– організації внутрішнього контролю в виконавчих органах Миколаївської міської ради та у підвідомчих бюджетних установах».

– затвердження Методики оцінки ефективності реалізації міських цільових (галузевих) програм та бюджетних програм, що виконуються в їх складі, які фінансуються за рахунок коштів бюджету міста Миколаєва (методика внутрішнього аудиту).

 Презентація «Як запровадити дієвий контроль ефективності цільових і бюджетних програм у м. Миколаєві?».

Михайло Золотухін повідомив членам ЕГР, що 21 травня мер А. Сенкевич підписав розпорядження №111р  про створення робочої групи. «З питань демократичності, прозорості і ефективності бюджетного процессу у м. Миколаєві». Керівником робочої групи є мер а одним з заступників –  згаданий заступник ЕГР та директор ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва».

DSC02563Членами робочої групи на основі рекомендацій аудитів управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області та ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» буде :

– проведено відповідний аналіз діяльності головних розпорядників бюджетних коштів Миколаївської міської ради;

– напрацювано рекомендації щодо запровадження дієвої системи контролю за ктивністю виконання бюджетних програм головними розпорядниками бюджетних коштів.

Загалом, міськвиконкому та міської раді буде запропоновано нормативно – правове забезпечення рецепту діагностування та лікування хвороб ефективності місцевих фінансів на основі можливостей програмно-цільового методу (ПЦМ) та громадських дорадчих органів. Докладніше:

Заступник голови ЕГР назвав Розпорядження «першим позитивним кроком» та  відмітив, що завдяки з співпрацею з Департаментом фінансів миколаївської міської ради :

  • Миколаїв отримав 78 з 125 балів, зайняв 3-є місце серед 11 міст обласного значення 5-ти областей півдня та сходу України;
  • вперше за 5 років виконавчий комітет миколаївської міської ради 6.03.2018 р. провів публічний звіт виконання бюджету 2017 р та представлення паспортів бюджетних програм на 2018 р.;
  • Управління Культури, Управління освіти, Департамент соціального захисту населення та Департамент фінансів отримали max. 15 балів за відповідність паспортів бюджетних програм на 2018 р. вимогам законодавств України.

Також за рекомендаціями наради щодо результатів вторинного громадського аудиту (22 березня 2018 р.) більшість представників ГРБК погодилась доопрацювати паспорти бюджетних програм відповідно до рекомендацій аудиту. Інгульська адміністрація виявлену аудитом арифметичну помилку по площі зелених зон (в паспорті було 6,957 га, а потрібно 60,957га.) та по вартості утримання 1 га. території зеленого господарства (було 718,70 тис. грн., а необхідно 75,463 тис. грн.) перераховано.

Незважаючи на помітний прогрес Миколаєва в сумлінності складання бюджету, громадський аудит паспортів бюджетних програм 2018 року виявив цілий ряд як традиційних, так і нових недоробок.

«Розпилення одних і тих же функцій між різними розпорядниками бюджетних коштів, помилки до оцінки обсягу муніципальних послуг, «незрозумілі» скачки ціни того ж догляду за газонами в різних містах або раптово з’явилися тисячі дерев в Інгульському районі Миколаєві — все це, як мінімум, ознаки неефективного використання бюджетних коштів.

Нажаль Департамент фінансового контролю не виконує покладені на них функції здійснення внутрішнього контролю фінансово-господарської діяльності виконавчих органів Міколаївської міської ради, підприємств, установ та організацій комунальної власності за; забезпечення дотримання міської політики у сфері благоустрою; організація та проведення заходів запобігання та протидії корупції, зосередивши роботу виключно на демонтажі незаконного встановлених тимчасових споруд…» –  вважає Михайло Золотухін

Також презентовано новий практичний посібник зі шляхів впливу громадськості на ефективність бюджетного процесу: «Громадський аудит для підвищення ефективності бюджетних процесів у м. Миколаєві». Даний посібник вже можна завантажити в мережі Інтернет за посиланням: https://drive.google.com/file/d/0B1QLLbEn_8WFT2t5a1FoY2QtWUpQVUl5MVVJbE1EeFpQbHJn/view

Золотухіна Т.В., яка презентувала про своє бачення сутності фінансового контролю та методики його проведення. У числі основних завдань наголосила на необхідності ліквідації дублювання повноважень головних розпорядників бюджетних коштів та загалом посилення відповідальності в їх роботі. Наголосила на тому, що бюджетні програми мають бути модернізовані у відповідності до вимог чинного законодавства та потреб часу.

Таким чином, зроблено ще один важливий крок із побудови системи прозорості та ефективності міських фінансів м. Миколаєва.

Прес-служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»

________________________________________________________________________

Рекомендації щодо налагодження дієвої системи громадського контролю у виконавчих органах міської ради розроблено в рамках Проекту «Демократичний, прозорий, ефективний бюджет для зеленого, чистого і комфортного м. Миколаєва», який реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» (ФРММ) при партнерстві з Виконавчим комітетом Миколаївської міської ради та КУ «Агенція розвитку Миколаєва» в рамках програми «Публічні бюджети від А до Я: інформування, активізація та залучення громадянського суспільства», що виконується Фондом Східна Європа у партнерстві з Фундацією польсько-української співпраці ПАУСІ за фінансової підтримки Європейського Союзу.

Поділитись Постом

Post Comment