Як Луцьк практикує нові інструменти локальної демократії

Обласний центр Волині може стати прикладом застосування локальних інструментів місцевої демократії. Тут хоч і не все гладко, втім напрацьовано й реалізовується достатньо цікавого для громадян.

Волинський ресурсний центр розвитку місцевої демократії у партнерстві із Комітетом виборів України в Одеській області дослідив місто на предмет якості взаємодії з громадянами. Зокрема, й реалізації інструментів місцевої демократії.

 БЮДЖЕТНІ СЛУХАННЯ

Уже два роки поспіль у Луцьку проводять, так звані бюджетні слухання. Це спосіб почути городян, їх думку про проект бюджету і чи вірно влада розпоряджається їх коштами.

З 2016 року у місті діє обов’язкова процедура проведення громадських слухань. Міська рада прийняла бюджетний регламент 31 серпня 2016 року, а вже 28 вересня додала уточнення щодо частоти проведення громадських слухань щодо бюджету.

Згідно ст. 14 Бюджетного регламенту «громадські слухання щодо бюджету міста є однією з форм участі громади міста у здійсненні місцевого самоврядування». Кожен може взяти участь у слуханнях і ніхто не може бути примушений до участі або неучасті у слуханнях, окрім осіб, участь яких у слуханнях є обов’язковою відповідно до цього регламенту. Уся інформація, у тому числі копії документів, пов’язана з підготовкою і проведенням слухань розміщується на офіційному сайті міської ради, оприлюднюється у місцевих ЗМІ та іншими способами, відповідно до цього регламенту. Громадські слухання проводяться не рідше одного разу на рік, перед внесенням на розгляд виконавчого комітету Луцької міської ради проекту рішення про затвердження бюджету міста Луцька на відповідний календарний рік. (Рішення N 13/9)

Ініціювати проведення громадських слухань з питань бюджету повинен міський голова не пізніше як за 30 днів до розгляду цього питання на засіданні виконавчого комітету Луцької міської ради. У випадку, якщо міський голова не скликав громадські слухання, то вони скликаються за ініціативою постійної комісії міської ради з питань планування соціально-економічного розвитку, бюджету та фінансів не пізніше як за 30 днів до розгляду вказаного питання на засіданні виконавчого комітету Луцької міської ради.

МОЛОДІЖНА РАДА

Спеціалізований консультативно-дорадчий орган Молодіжна рада при Луцькому міському голові — ще один спосіб комунікації із громадськістю.

Ще у квітні 2014 року тодішній Луцький міський голова Микола Романюк підписав розпорядження про створення такого громадського дорадчого органу.

Основним завданням ради є сприяння реалізації громадянами конституційного права та вирішенню проблем міста.

Представники молодіжної ради можуть:

– готувати і подавати пропозиції щодо діяльності Луцької міської ради у сфері молодіжної та соціальної політики;

– розробляти актуальні соціальні програми для міста;

– здійснювати реалізацію молодіжних, соціальних програм за підтримки виконавчих органів Луцької міської ради;

– активно співпрацювати з молоддю щодо благоустрою міста та впровадження здорового способу життя;

– опрацьовувати отримані результати своєї діяльності та подавати у їх в установленому порядку міській раді.

Щороку у раді переобирають голову і набирають нових членів. Нині на початку 2018 року розпочався процес формування нового складу ради.

КОНСУЛЬТАЦІЇ ЩОДО СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ МІСТА

Питання стратегічного бачення розвитку Луцька постало дуже давно. Втім, вдатися до серйозної розробки стратегії місто надихнули самі мешканці.

Ще у березня 2016 року «Громадський рух «ЧЕСНО» зібрав депутатів Луцькради аби обговорити стратегічні пріоритети обласного центру Волині. У більшості пунктів думки сходилися. За результатами зустрічі було прийняте рішення створити групу Стратегування.

Так, буквально через два тижні тодішній Луцький міський голова видав розпорядження

«Про склад комітету зі стратегічного планування розвитку міста Луцька». Згодом громадські організація «Молодіжна платформа» зібрала цілий Форум розвитку міста Луцька, який відбувся у рамках проекту «Публічна політика» – ГО «Всеукраїнська Громадянська Платформа Нова Країна», за партнерства програми Active Citizens – British Council , Волинської православної богословської академії та за участі Луцької міської ради.

Цей захід зібрав понад сотню службовців, громадських активістів та бізнесменів, які гуртом цілий день працювали над дуже глибокою стратегією розвитку міста.

Після цього Луцькрада вирішила серйозно взятися до справи. Виконавчий комітет ради оголосив тендер на 81 тисячу гривень, за які мають розробити стратегію міста. Погодилося опікуватися цим питанням Волинське обласне громадське об’єднання «Асоціація регіонального розвитку». Робота триває.

Проект «Впровадження в Україні 10 принципів успішного залучення громадян до процесу прийняття рішень від ОЕСР виконується Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України» в партнерстві з Регіональними ресурсними центрами з розвитку самоорганізації та місцевої демократії в Луганській, Волинській та Чернігівській областях за підтримки МФ «Відродження». Проект спрямовано на підвищення рівня залучення громадян до процесу прийняття рішень на місцевому рівні та збільшення поінформованості населення про практики та можливості залучення до процесу прийняття рішень в чотирьох обласних центрах України. Оцінку рівня залучення громадян до вироблення міської політики розроблено на основі змісту «10 керівних принципів залучення громадян до вироблення політики ОЕСР». Позиція Міжнародного Фонду «Відродження» може не співпадати з думками та точками зору авторів.
RTHMdr_BxoU rss-photo original-k1600dsc0037 DSC_0603-1-1024x683 13312913_1145907708764020_5897728318227913786_n

Поділитись Постом

Post Comment