Як доброчесний ПЦМ допоможе мешканцям оцінити ефективність дій ОМС

12(Аналіз волонтера – представника дніпровської ГО «Спілка активної молоді – САМ» Дениса Глушкова на прикладах ОТГ та міст обласного значення Дніпропетровщини)

Нещодавно я став учасником презентації висновків громадського аудиту доброчесності запровадженняпрограмно-цільового методу(ПЦМ) і первинного діагностування ефективності витрачання коштів у 3х містах обласного значення та 3х ОТГ Дніпропетровської області.

Дуже добре, що представникиміст і громад адекватно віднеслися до зроблених висновків та активно приймали участь у дискусії. Сподіваюся, що в подальшому нас чекаютьлишезміни у позитивному руслі.

Учасників зацікавила моя презентація, в якої я продемонстрував можливості ПЦМ у порівнянні цін на аналогічні послуги ОМС .

Найбільш розповсюдженою помилкою було ігнорування органами місцевого самоврядування показника ефективності. Він або відсутній у бюджетних паспортах, або обрахований неправильно. Це є неприпустимим, оскільки саме цей показник є одним із найбільш важливих, оскільки дозволяє оцінити реальну ефективність витрачання коштів, на одну людину/гектар/метр.

Нажаль  не у всіх паспортах дотримувалися правил заповнення, тому не має можливості порівняти ефективність витрачання коштів в окремих містах або громадах.

На слайдах є приклади по департаменту освіти3- х міст (Вільногірськ, Жовті Води , Нікополь) та 3-х ОТГ(Гречаноподіївська ОТГ , Могилівська ОТГ, Томаківська ОТГ) де можна побачити планову ціну перебування однієї дитини в дошкільному закладіпротяги 2017 року .

Так ціна перебування однієї дитини в дошкільному закладі протяги 2017 року:

ОТГ

image3

Міста обласного значення:

image5

Так планову ціну надання середньої освіти одній дитиніплатники податків змогли побачити у Могилівська ОТГ (7091 грн. на рік) м Вільногірськ ( 15992грн. на рік) та м Жовті води 14 900(грн. на рік)  . А скільки це коштує громадянам у Гречаноподіївської, ОТГ м . Нікополь та Томаківської ОТГ поки не відомо. Зокрема остання ОТГ взагалі не мала паспорту бюджетної програми.

Найбільш розповсюдженою помилкою було ігнорування органами місцевого самоврядування показника ефективності. Він або відсутній у бюджетних паспортах, або обрахований неправильно. Це є неприпустимим, оскільки саме цей показник є одним із найбільш важливих, оскільки дозволяє оцінити реальну ефективність витрачання коштів, на одну людину/гектар/метр.

Нажаль  не у всіх паспортах дотримувалися правил заповнення, тому не має можливості порівняти ефективність витрачання коштів в окремих містах або громадах.

Утримання однієї штатної одиниці виконавчого органу Гречаноподіївської ОТГ( 82,6 тис грн.  на рік) ,  Могилівська ОТГ (71, 97 тис. грн. на рік) , Томаківська ОТГ( 105, 4. грн. на рік).

image6

Утримання однієї штатної одиниці виконавчого органу  міст обласного значення м Вільногірськ  (106,18 тис грн на рік), Жовті Води (92,87 тис.  грн на рік) Нікополь (120,69 тис грн на рік)

image88

Учасниками презентації були 25 представників6-ти пілотних місцевих громад Дніпропетровської області, що добровільно стали учасниками проекту з оздоровлення місцевих фінансів на основі можливостей програмно-цільового методу місцеві бюджети  5-ти областях півдня і сходу України», якій реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» в рамках діяльності Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» за підтримки Посольства Великої Британії в Україні».

А саме 20 учасники заходу з 3х міст (Вільногірськ, Нікополь,Жовті Води) та 3 ОТГ (Гречаноподіївська ОТГ, Могилівська ОТГ, Томаківська ОТГ).

Дуже добре, що представникиміст і громад адекватно віднеслися до зробленихвисновків та активно приймали участь у дискусії. Сподіваюся, що в подальшому нас чекаютьлишезміни у позитивному руслі.

Прес –служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» за матеріалами представника дніпровської ГО «Спілка активної молоді – САМ» Дениса Глушкова

__________________________________________________________________

Для довідки:  громадський аудит проведено в рамках проекту «Ефективні та доброчесні місцеві бюджети у 5-ти областях півдня і сходу України», якій реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» в рамках діяльності Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» за підтримки Посольства Великої Британії в Україні».

Партнерами проекту у Дніпропетровської області є: ГО «Інститут громадської експертизи»;  ДОГО «Дніпропетровськийкоординаційно-експертний центр з питаньрегуляторноїполітики» http://www.dcecrp.ho.ua/ – член всеукраїнськогогромадського «Партнерство за прозорімісцевібюджети» та ГО «Спілка активної молоді – САМ».

Мета проекту: запровадити в бюджетний процес 20 пілотних громад із 5-ти областей півдня і сходу України принципи демократичного розвитку шляхом моніторингу доброчесності впровадження програмно-цільового методу (ПЦМ), ефективності витрачання коштів місцевих громад та навчальної, коуч — підтримки партнерських проектів з підвищення ефективності і доброчесності бюджетів пілотних громад, що поєднують дії органів публічної влади та громадські ініціативи.

Поділитись Постом

Post Comment